Wymiana pompy paliwa Suzuki DR 750

W ubiegłym sezonie przyczyną kilku przymusowych postojów okazało się być uszkodzenie podciśnieniowej pompy paliwa. Z uwagi na to, że nie jest to niezbędny element, a cena nowego znacznie przewyższa jego rzeczywistą wartość (800,00 zł), zdecydowałem się na tymczasowe usunięcie pompy z układu. Dzięki temu paliwo doprowadzane jest do gaźników na zasadzie opadowej.

Nieznaczną niedogodnością takiego rozwiązania jest konieczność utrzymywania paliwa w zbiorniku na takim poziomie, aby nie korzystać z rezerwy (w pozycji rezerwy wymagane jest zasysanie paliwa z dolnych części zbiornika).

W celu zdiagnozowania uszkodzenia, sprawność pompy paliwa można sprawdzić poprzez odłączenie przewodu paliwowego od gaźnika. W takim przypadku podczas rozruchu silnika (wtedy rozpoczyna się pompowanie paliwa) paliwo powinno płynąć z przewodu. Jeżeli tak się nie dzieje oznacza to, że pompa jest niesprawna.

Zestawy naprawcze do pomp paliwowych, które oryginalnie były stosowane w modelu DR 750 nie są dostępne na polskim rynku. Oznacza to, że możliwymi do zastosowania rozwiązaniami będzie odłączenie pompy z układu zasilania, zakup nowego elementu u autoryzowanego dealera Suzuki lub dobranie używanej pompy od DR 750 bądź innego motocykla o takiej pojemności silnika.

Komentarze

Loading Facebook Comments ...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *